onsdag, februari 01, 2012

Blodet droppar och tunghäftan slår till

Onsdagmorgon. Jag startar dagen med avokado, tomater, youghurt och valnötter. Därefter är jag redo att ta mig vidare mot Göteborg.



På tåget sitter jag och lyssnar på musik. Mestadels det här.



Läser Metro och hittar en skivrecension om ett av de mest betydelsefulla banden i våra (läs: mitt, mammas och syster Louies) fanskap-liv, så att säga. Nämligen Mustasch senaste platta.
Nu var det några år sedan vi följde dem sådär troget, land och rike runt, kors och tvärs genom hela Sverige.
Borde egentligen göra ett tillbakablick-inlägg och samla lite bilder från den tiden. Jösses. En helt annan värld var det.
Nåja, resan på tåget fortsatte...



Strax efter klockan 11:00 var jag framme i stan. Kände mig lite seg då jag fortfarande är liiite liiite förkyld och vaknade upp av att jag blödde näsblod samma morgon. Inte rock'n roll, men jaja - jag var glad ändå. Jag skulle ju faktiskt bli intervjuad idag!



Efter att ha kollat i några affärer utan att köpa något gick jag vidare mot det caféet där mötet skulle äga rum...



...nämligen Fröken Olsson. Det var föresten här jag och min vän Bruno fikade i förra veckan. Läs mer om den dagen här.



Det är mysigt där inne. Högt i tak, många sittplatser och väldans snyggt kakel på väggarna...



...precis som inne på badrummet.



Här har vi Frida! Det var hon som intervjuade mig.
Jag var lite nervös, men tror och hoppas att det gick ganska bra ändå.
Svåraste frågan var nog när hon började undra om min förebild.
"Nej men oj, det är så många..." svarade jag.
"Jamen säg några då!" sa Frida.
Då blev jag istället helt tyst. Det var jättesvårt!
Det slutade med att jag valde Ralf Gyllenhammar från Mustasch, Morgan Larsson från Christer i P3 och min föredetta fotolärare Raymond Westerling. Alla tre har väldigt stor plats inom mig , och kommer garanterat alltid ha det fast för helt olika saker.

Efter intervjun tog jag bussen vidare för att hälsa på världens fränaste Mattias.
Han lagade mat åt mig. Ungefär såhär såg det ut...



Jag stannade kvar några timmar hos Mattias, innan jag tvungen att åka hem till byn igen.
Pussar och kramar, tack för den goda maten !



Väl framme på stationen fick jag vänta en stund på tåget. Till en början var jag lite orolig att det skulle bli komplikationer med tanke på att det hade börjat snöa och var väldigt kallt...



...men det hela löste sig väldigt bra och tågen gick precis som de skulle.

Nu är jag hemma i byn. Har druckit en kopp te med massa honung i så imorgon tänker jag vakna utan halsont, snuva, hosta och näseblod. Så det så!
Tack för att ni läste. Ni är bäst.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: